پيشگيري از بيماري‌هاي مقاربتي
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

بيماري‌هاي مقاربتي از بيماري‌هاي بسیار شايع در جهان است که به طور عمده در نتيجه تماس جنسي با فرد آلوده يا از طريق مادر آلوده به كودك منتقل مي‌شود؛ همچنین استفاده از سرنگ و سوزن مشترك در معتادان تزريقي نيز سبب ابتلا به اين بيماري‌ها شود.

بيماري‌هاي آميزشي در دنيا رو به افزايش است و به‌دليل مسري بودن اين بيماري‌ها و عوارض ناشي از تاخير در درمان و پيشگيري آن، كنترل بيماري‌هاي آميزشي ضروري به نظر مي‌رسد.

بيماري‌هاي مقاربتي از بيماري‌هاي واگيردار است كه به طور عمده از طريق آميزش جنسي با فرد آلوده، از مادر آلوده به نوزاد و از راه خون منتقل می‌شود.

خيلي از بيماري‌ها از طريق جنسي منتقل مي‌شود و تعداد آن رو به افزايش است؛ مانند هپاتيت كه قبلا بيماري مقاربتي محسوب نمي‌شد، ولي امروزه ثابت شده كه از راه‌های قابل سرايت است.

بيماري ايدز نيز يك بيماري وخيم است كه با آلوده شدن به ويروس HIV بسيار خطرناك و متأسفانه درمانش بسيار گران است و با موفقيت همراه نيست.

اما بيماري‌هاي مقاربتي قابل پيشگيري و درمان است. گرچه بيماري‌هاي مقاربتي به طور كلي باعث عوارض جانبي و عواقب زيادي مي‌شود، ولي تلاش‌هاي محدودي براي كنترل آنها انجام شده است.

يكي از مسائل مهم براي پیشگیری از بيماري‌هاي مقاربتي، خودداري از روابط كنترل نشده است؛ روابطي كه در چارچوب خانواده نيست.

استفاده از كاندوم از انتقال ويروس HIV و بسياري از بيماري‌هاي مقاربتي جلوگيري مي‌كند؛ البته پيشگيري را بايد مقدم بر درمان بدانيم و كنترل روابط بي‌بند و بار را در دستور كار زندگي خود قرار دهيم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب